Time, Time, Time.

Jag sitter på ett av Islingtons trendigaste caféer, Madam Chi Coffee Lounge, och känner mig sjukt trendig. Alla är reklamare eller modejournalister och eftersom jag också sitter här med min MacBook och skorta med grafiskt tryck smälter jag in ganska bra. Kanske jag skulle bli antropolog istället för låtskrivare?

I alla fall, jag var tvungen att fly mitt sovrum för att inspireras tillräckligt till att skriva en låt. Än så länge är jag förvånadsvärt produktiv, men det kanske har mer att göra med min enorma kaffe än min kreativitet.

Veckans brief i solo writing är "Time", det är helt öppet för att tolka temat hur man vill. I början var jag inne på att skriva något flummigt om evigheten och ödesgudinnorna från den grekiska mytologin, men har sedan en timme tillbaka tagit ner det på en liten mer jordnära nivå och försöker skriva en låt om alzheimers sjukdom och hur tid uppfattas ur en persons ögon som knappt vet vad nuet är.

Det kan bli jätteintressant och det kan bli världens flopp, men jag hoppas såklart på det första.

Här är en liten spellista med mina favoritlåtar om tid; Time is on my side.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0