Dancing on my own

MATES! 
 
Det är min sista kväll i London för den här sommaren och jag värmer upp inför en utekväll med kompisarna i Kentish Town West med Robyn och ett stort glas mjölk. Snart är jag hemma i färskpotatisen och smultronens land. Hemma hos min lilla katt och ADHD-hund. Hemma hos alla föräldrarna och min bästa syster.
 
Även fast jag är ledsen över att skolan är slut så känns det helt okej att komma hem till allt det där.
 
Tog fel bilder till min gif och det här blev resultatet. Jag är inte direkt känd för min fantastiska humor, så ingen är väl egentligen förvånad över att jag garvar i min ensamhet och mumlar "höhö, juck juck".
 
 

Kommentarer
Postat av: Nellie

Hej! jag tycker mycket om din blogg, den kombinerar två saker jag gillar: musik och london! Jag undrar dock vad din utbildning heter och vilken skola den är på? Jag skulle gärna vilja ta reda på mer, eftersom jag själv är musiker.

Svar: Hej Nellie, va kul att du läser!
Jag går på en skola som heter The Institute of Contemporary Music Performance (ICMP) som ligger i Kilburn i nordvästra London.
Jag har precis avslutat en ettårig diplomkurs i låtskrivande som heter "Professional Diploma in Songwriting" och i höst fortsätter jag på med en Bachelor Degree (motsvarande fil.kand.). Eftersom jag läst diplomkursen börjar jag direkt på andra året av BA-kursen som annars är tre år lång.

ICMP är en ganska liten skola med ungefär 800 elever vilket gör att det blir trångt i de små lokalerna men man har bättre kontakt med lärarna och det är lätt att bygga ett nätverk.

Skolan är väldigt inriktad på att eleverna ska vara redo för musikindustrin och vad man lär sig är relevant till vad som händer i branschen samma vecka. För mig som vill bli professionell låtskrivare och uppträdande singer/songwriter är det perfekt. Om man vill bli typ jazzmusiker som bara läser teori hela tiden är det inte riktigt rätt ställe.

Här är hemsidan om du vill ta en titt http://icmp.co.uk/. De tar in elever både på hösten och våren, men det är bäst att börja på hösten eftersom klasserna är lite större då och man får mer utav utbytet mellan olika elever.

Maila mig gärna på [email protected] om du har några frågor! xx
MittHogwartsliv

2012-07-16 @ 15:45:27
URL: http://kissmestupid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0