Ett skepp kommer lastat med kärlek

Nu är det gjort. Sista skoldagen på det här året. Avslutningsfesten igår var helt galen. Jag grät flera gånger, kramades revbensknäckande hårt och I love you-ade hit och I love you-ade dit. 
Det är galet hur mycket kärlek det finns bland de här människorna och om några dagar kommer jag säkert bli väldigt deprimerad när jag inser att vi inte kommer ses varje dag längre. 
 
Dagen började klockan nio på morgonen med vår sista showcase workshop assessment. Alla spelade tre låtar var som vi repat med bandet i några veckor. Vi får betyg i performance, arrangemang, ljudteknik, etc. Jag kunde inte fota så mycket eftersom jag sjöng stämmor på nästan hela klassens låtar.
Men här har vi Freddie! Han var asbra som vanligt. Han är lite som om John Legend och Justin Timberlake fick ett kärleksbarn. Tasha på piano och Benji på trummor.
 
Bobby, med de magiska gitarrfingrarna och de vackraste texterna.
 
Caroline, roligaste och smartaste personen jag träffat. Här med Alex, Nadine och Hattie som kör.
Alex, min nya bästa vän. Oj va jag tycker om honom. Han är inte bara kul, han spelar och sjunger som en stjärna också. Han och Leslie kommer nog gifta sig i höst för att han ska få stanna i England. Om de gör det åker vi till Arizona i vår för att ha bröllopsfest med hans familj. PEPPEN!
 
Adela... min förlorade tvilling. Henne kommer jag sakna mest av alla. Tycker det är urdumt att hon inte stannar kvar på BA-programmet. Fast också kul att hon ska bo i Brighton, då har jag en ursäkt att åka dit hela tiden liksom. 
(I vänstra hörnet gömmer sig Alessandro. Han är den bästa gitarristen jag träffat)
 
Polly Money fick stå för öppningsnumret på Power's. Hon är bara 17 år och helgrym på det mesta hon tar sig för.
 
Hadas, James, New Alex, Alex och Sophie.
 
Freddie var tvåa.
 
Lauren hade organiserat hela kvällen och var alldeles strålande som värdinna.
Under kvällen röstades det fram olika "most likely awards". Alex vann Most likely to teach at the Institute, Franco MLT break in America, Caroline MLT to be guest judge on the X-Factor, James MLT have a guest appearance in Glee och Polly vann MLT headline Glastonbury. Mina lärare kom fram till mig efteråt och sa att de hade nominerat mig till MLT headline Glastonbury. Då grät jag igen.
 
Bobby, Jam och Lauren.
Rachel
Amy som är den typen av snygg att man blir så där avis som bara tjejer kan bli på andra tjejer.
Franco! Franco som missar vår avslutningskonsert på måndag för att han ska vara i New York. Sadface.
 
Ollie "bringing sexy back" Cox. Ungtjuren från Wales.
 
Ago, skolans funkigaste bassist.
 
Minns ni Georgia? Hon var min första kompis på skolan.
Sophie "Miss You More At Night" Alterman och Amy the diamond unicorn from California.
Nadine och Tasha
Jay Stapley, father of rock och en av de bästa lärarna jag haft.
 
Giacamo på trummor.
Sen var det dags för mig att ge mig på min basdebut med Rebel Actors.
Jag var mer full än nervös
 
Henry på trummor, Nathan på elgitarr och Harry på ledsång och aukustisk gitarr.
Harry såg ut som en stjärna och jag spelade bara lite fel.
 
Jag vill inte "toot my own horn" men vi såg bra coola ut.
Mina killar! Fy fan va kul det var! Värsta kicken att spela i ett grymt band på ett supercoolt instrument.
 
Sen var det dags att bli fullare. Jag drog tequila med min lärare och Nathan och Tasha mimade på scen.
 
Franco och Ollie♥
 
Alltså killarna!!!! 
Resten av bilderna i kameran är bara sudd och mörker. När Power's stängde gick vi hem till Nathan och Harry där vi efterfestade till klockan halv sju. Vi sjöng alla bra låtar vi kunde komma på, kramades hejdlöst mycket och när jag klev av första overgroundtåget i morse var det sommar på riktigt. Jag promenerade långsamt hem och på vägen grät jag lite till.

Kommentarer
Postat av: linn london

åh fint! kan man få höra dig sjunga eller?

Svar: Absolut! Jag har inte mycket på internet, men jag ska spela in lite över sommaren. Jag finns på till exempel soundcloud och youtube (sök Katarina Gunnerholm på båda), men det är inget särskilt. Annars kan du komma nästa gång jag har spelning förstås!
MittHogwartsliv

2012-07-17 @ 12:18:05
URL: http://grodprins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0