Från student till lyxresident

Igår morse kom min allra käraste mamma till London.

Vi hade lite mindre än 20 timmar på oss att ta igen flera månaders förlorad gos-tid.

Snabbt som attan satte vi oss på tuben mot Green Park för att börja dagens mest spännande äventyr.

Det började med Old Bond Street.

Där allt badar i elegans och snobberi.

Chanel var målet.

20 minuter senare kom vi ut med den här jättepåsen.

Mamma hade köpt väskan hon drömt om sen hon var femton och nog för att min mamma ler ofta och brett, men det var något alldeles speciellt med det här smajlet.

Yra av alla pengar som helt plötsligt inte längre fanns gled vi in och ut i alla fina affärer och låtsades att vi var kändisar.

LV hade finast skyltfönster. Kaninisar är alltid ett säkert kort.

Vi gick till Caranaby Street där vi åt friterad halloumi och fish n chips.

Hittade en fin lampaffär med trendiga lampor.

Till slut hamnade vi i Covent Garden.

Det är himla fint där trots att det är knökfullt av turister, men eftersom jag var på minisemester i min egen stad kändes turisterna bara välkomna. Det gjorde hela upplevelsen ännu mer exotisk.

Vi hittade Loreens bästa yoghurtshop.
Vi vilade fötterna över ett glas prosecco.

Alltså min mamma! Kärleksöverdos.

En man med yviga mustascher sjöng operaversioner av kända låtar och larvade sig med turisterna.

Efter ännu mer promenerande tog vi bussen hem till Angel.

Och gick till koreanska nagelstället på Chapel Market för att få pedikyr. Det var larvigt skönt och väldigt billigt.

Efter en kaffe handlade vi massa god middagsmat som vi åt hemma hos mig och spenderade resten av kvällen åt att titta på kärlekskomedier och drömma om Västindien. Klockan kvart i sex ringde alarmet och mamma hoppade in i en taxi till flygplatsen. Nu lider jag av någon slags PMD (postmammadepression) samtidigt som jag är så himla glad över att ha haft världens bästa dygn med min finaste person.


Kommentarer
Postat av: linn london

tack detsamma, hittade hit genom vildblommor bara igår. jag har bott här i 15månader typ. själv då?



ja det var fett mysigt, och perfekt för en utflykt. men skulle inte direkt åka dit dagligen

2012-06-07 @ 15:37:09
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: linn london

låter fett, fast jag är kär i london. och kär i en pojke som bor här, så ett tag stannar jag nog. vill börja studera typ advertising eller marketing nästa år.



tror vi kommer från samma familj,

http://grodprins.blogg.se/2012/march/tatuering-2.html#comment

men rupert är min

2012-06-07 @ 15:57:30
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: Olga

När man ramlar in på en helt fantastisk och inspirerande blogg en vanlig torsdagskväll kan man inte bli annat än glad. Underbara bilder och nej, det finns inget bättre än att läsa om ett underbart Londonliv!



(Rusar in på bloglovin med en gång!)

2012-06-07 @ 18:43:01
URL: http://beyondthis.blogg.se/
Postat av: Elina

Alltså Yuforia!!!! Blev alldeles glad. Dit måste jag en vacker dag.

Btw ser han som sjöng opera ut som tommy tambour. Och jag slår vad om att du kommer bli lika vacker som din mamma när du blir mamma. PUSS FURN

2012-06-07 @ 23:45:30
Postat av: Mel Gibson Les Paul

'cken snygg morsa ruhar!

2012-06-08 @ 08:14:26
Postat av: Mel Gibson Les Paul

'cken snygg morsa ru har!

2012-06-08 @ 08:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0