The earth without art is just "eh".

Jag sitter i min tänkarfotölj och tänker nästan sönder huvudet. Den här veckan måste jag skriva en låt åt Hattie tillsammans med Martin, men jag är "topline writer" vilket betyder att jag måste komma på text och melodi innan Martin som arrangör kommer in i bilden och styr upp min röra. Det är jättesvårt att skriva musik åt någon man känner, att försöka sätta mig i Hatties skor och tänka på vad hon skulle sjunga om. Mitt mål är att försöka skriva något i stil med  Big Yellow Taxi men hur fan gör jag det?

Jag måste nog sluta tänka och kanske börja känna lite mera. Återansluta till min inre superhippie och låta världssjälen sköta resten.

Stavade först resten "rästen". Jag har varit i England för länge. Fan. Hobbydyslektiker.

Extra svårt är det att skriva en politisk hit åt någon annan när min egen skalle är fylld med romantik. Kärleksveckan har tagit ett hårdare tag om mig och allt jag tänker på är Hollywood-kärlek med silkeshandskar och stjärnklara nätter med Greta Garbo.
(Gif från unicornhurricane.tumblr.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0