Med risk för att bli en disneyklyscha

Det är torsdagkväll och som alltid är min panna i djupa veck över låten som måste spelas upp imorgon. Jag har redan skrivit två låtar den här veckan; en till jazzuppgiften och en co-write med Adela som skulle vara låten i eftertexterna till en film med titeln "The Dancer", men som alla vet räcker det inte med bara två låtar i veckan om man vill gå på ICMP.

Den här veckan i solo writing måste jag skriva en låt med titeln "make my own way", vilket jag direkt associerar med antingen dålig skatepunk, låtarna i disneyfilmer som sjungs av huvudkaraktären precis innan vändpunkten i dramat händer (typ "I'm on my way", "Just around the riverbend", "Little Town" och "Just can't wait to be king") eller något slags eurotrashnummer från någon artist vi alla önskar vi kunde glömma. Men eftersom det inte känns lämpligt att jag skriver en Disney/Les Miserables/Avril Lavigne/Björn Ranelid-låt och "My Way" redan är skriven så är det lite klurigt att få fram något alls.

Jag satsade på att skriva något peppigt, men det är än så länge enbart klämkäckt och tamt. Blö. Jag får väl slänga in lite känslor eller nåt. Kanske sjunga om nåt jävla ex eller något annat som triggar känslodammen att brista.

Vi ses på andra sidan den här långa natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0