En masterchef, femtusen restaurangbesök och en familj.

Förra veckan var smockfull av plugg och sena nätter med djupa veck i pannan, men det blev roligare mot helgen då jag fick finbesök. Så här såg det ut:
 
I tisdags ville min masterchef-kille bjuda på middag. Han lagade baked eggs som var förbannat jävla gott (så gott att jag glömde att ta bild på hur de såg ut när de var klara). Först stekte han svamp med vitlök och la dem i botten av muffinsformen, fyllde sedan på med spenat, spring onions, ägg och ost. Swoosh in i ugnen och hej hej hej supergoda superägg! Jag ska prova att laga det själv och göra ett steg för steg inlägg här på bloggen.
 
Till det fick vi varm rödkålssallad med salvia och lite annat kul.
 
På onsdagen åkte jag till Shoreditch för att träffa min bonuspappa Stefan. Vi åt middag på en trendig italiensk restaurang. Han åt en machopizza och jag åt tagliatelle med lax, dill och räkor (MUMMA).
 
Här har vi Polly och Nathan en helt vanlig dag i skolan. Blir så glad när jag tänker på att våra skoldagar består av musiknörderi, koklockeinspelning och allmänt skoj. Det är som att jag går på drömskola med inriktning kul.
 
På kvällen sjöng jag stämmor och spelade munspel åt Hanna på the Star i Archway. Vanligtvis har hon Tasha med sig på stämsång och fiol men hon hade brutit ett finger och skulle gå på musikal så jag fick hoppa in. Det gick verkligen jättebra och det var så himla kul att sjunga med Hanna. Hon är ju superstar!
 
Här har vi killen som spelade innan oss. Han sjöng bra men var väldigt enformig.
 
Fredag och dags för nästa restaurangbesök. Jag och Stefan gick till The Duchess of Kent på Liverpool Road. Han åt pärlhöna med morötter, potatis och purjolök.
 
Jag åt havsabborre med spenat och färskpotatis. Det smakade som svensk sommar i skärgården.
 
Senare på kvällen kom äntligen min syster och min mamma! Som jag har väntat! Här har vi min snygga syrra som skyddar sig från regnet.
 
Helena har precis sålt bilen vi ärvde av morfar och jag fick 10 000 kronor av vinsten. "GÖTT" sa jag och skyndade till Denmark street för att tafsa på dessa skönheter... jag kan säga så här; pengarna finns inte längre.
 
Vätskekontroll på Fuller's pub. Här har vi min apfräscha mamma.
 
Nere vid Covent Garden hittade vi en katt som kunde göra high five.
 
Han såg lite ut som Crookshanks och jag ville ta med mig honom hem.
 
Hemma i lägenheten provades alla nya fynd... 
 
...innan vi åkte till The Hoxton Hotel på Great Eastern Street där mamma och Stefan bodde för att ta en drink innan middagen. Helena drack cosmopolitan...
 
...och jag drack whiskey sour.
 
Restaurangbesök nummer 3 blev Lena's på Great Eastern Street.
 
Vi drack finfina italienska viner och jag åt en dödsgod svart fettuccine med hummer och körsbärstomater. FY FAGERLUND! FEM MILJONER POÄNG!
 
Söndagsmorgonen inleddes med promenad i Islington. Vi gick förbi det här megatokiga huset med hundratals juleljus och en life size krubba. 
 
Vi åkte vidare mot Knightsbridge för att gå på Harrods. 
 
Helena tittade på dyra väskor. Jag tittade mest på bakverk.
 
Den här tokiga hunden satt bredvid oss när vi väntade på att Helena och mamma skulle shoppa klart.
 
ALLA ville ta bild med den och klappa lite granna. Den blev så klappad på att frisyren var alldeles platt när vi gick därifrån. 
 
Efter Harrods gick vi upp till Hyde Park för att ta en titt på Winter Wonderland.
 
Det var helt magiskt och fult av de knäppaste julstånden jag någonsin sett! Den här älgen sjöng lite för oss och drog några roliga skämt. Han berättade också att tomten skulle komma till det här huset lite senare. Informativt och underhållande. 
 
En snurrande karusellbar! Bästa jag sett! Kan inte alla barer vara karuseller?
 
Efter att ha druckit glögg, varm choklad och ätit våfflor sa vi hej då till Winter Wonderland...
 
...och hej till Chilangos. Alltså nachos till lunch är himla gott.
 
Vätskekontroll på Hundred Rising Crows på Chapel Market.
 
Rekommenderar verkligen det stället! Har inte ätit där än men menyn ser lovande ut och personalen är trevlig. Det är samma ägare som har restaurangen Elk In The Woods på Camden Passage där de har vrålgod frukost.
 
Älskar kråkor!
 
Jag köpte ljusslingor och nu hänger de på min bokhylla och gör mitt rum en miljon gånger mer mysigt.
 
Sista restaurangbesöket blev på Thai Square i Angel. De har flera restauranger runtom i London och har jättegod mat. Nudlar känns alltid som perfekt söndagsmat när man är lite bakis och frusen efter att ha varit ute hela dagen.
 
Det var min toppenvecka med familjekul. Nu sitter min syster bredvid mig i sängen och gör sig redo för att åka hem till Sverige. Nästa gång vi ses är det jul. 

Kommentarer
Postat av: Karin O

Superhärliga bilder!

2012-11-26 @ 11:50:46
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Mammi

Fackförbund en underbar helg ! Längtar redan tillbaka .

Svar: Fackförbund själv!
MittHogwartsliv

2012-11-26 @ 21:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0