Examensjippo, cirkushästar och tiotusen liter bubbel.

 
 
Igår var det dags för avslutningsceremonin för förra årets diplomkurs. Jippot hölls i Queen Elizabeth Hall i Southbank och jag var mer än pepp. Utanför träffade jag Olivia.
 
I foajén värmde Yazmyn upp publiken med sin fagra stämma.
 
Tash var supersnygg som vanligt.
 
Konserthallen var verkligen pampig och vi skyndade till våra platser.
 
Ceremonin inleddes med ett videomontage från alla skolkonserten som ägt rum det senaste året.
 
Leslie var med i en intervju...
 
...Caroline sjöng...
 
...Alex sa något i stil med "unforgettable and magical"... typ...
 
...man fick se lite av Bobby (Nadine och jag sjöng stämmor).
 
Leslies legendariska slutframträdande...
 
...och en snutt av mig med hela bandet.
 
Eferåt höll alla programledare tal (vår lärare var såklart bäst) och sedan kallades man upp på scen för att hämta sitt diplom och skaka hand med rektorn. Maxie vann pris för "most improved".
 
Likaså Tasha...
 
...och Hannah vann bäst av alla. Typ.
 
Efter alla fått sina diplom sjön Hannah en truddelutt.
 
Kören sjöng "No Happy Ending". Jag tyckte det var väldigt kul och sjukt opassande.
 
Efteråt var det mingel och dödsbra musik i foajén.
 
Det var kul att träffa alla muysiker som jag hängde med förra året. Här har vi Robyn, Josefin, killen som älskar Sverige så mycket att han lärt sig svenska och Guillaume. Ceremonin drog över tiden vilket ledde till att det fanns flera lådor bubbel kvar så vi haffade några flaskor och drog vidare. 
 
Hela gänget var vrålhungriga så vi sprang så fort vi kunde...
 
Till Wagamama.
 
Vi var högljudda, dräggfulla och utsvultna. Snällisarna bredvid förevigade ögonblicket.
 
ALLTSÅ MATEN! Jag åt något slags nudelkör med tofu. Det var sanslöst gott!
 
Vi hade världens bästa servitör, servitören Philip, och bestämde oss för att ge honom lite teckningar i present... tillsammans med Josefins nummer. 
 
Alla skrev sina egna hälsningar. Till exempel "You know you wannna get laid by me". 
 
Alltså systrarna! Vi ska åka och hälsa på dem alla i Yorkshire innan jul.
 
Servitören Philip fick teckningarna som ett diplom och utnämnde oss till världens bästa kunder. Nu väntar vi med iver för att se om han ringer Josefin.
 
Mätta och nöjda (/packade) fortsatte vi längs med Southbank...
 
...till karusellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Vi smugglade med våra skumpaflaskor och peppade sönder på fina cirkushästar.
 
Hoodeladi va skoj vi hade det!
 
Benny boy var ståtlig som vanligt.
 
Vi öppnade mer bubbel (/vaskade över Thamesen)...
 
...och klockan var bara 18:48.
 
Är helt kär i den här bilden. Josefin är världens bästa brud.

Alltså hur festligt är det inte med tomtebloss! Nyårskänslan var på topp!
 
Jag ville åka i London Eye men alla tyckte det räckte med karuseller för kvällen och vi gick vidare till en bar.
 
Vi hittade ett par skor på vägen.
 
Jag hann ta ungefär två spegelbilder innan jag sprang till bussen för att åka och träffa Danny. Jag trodde klockan var typ tre på morgonen, men den var inte ens nio! Så går det när man börjar supa klockan fyra. Jag tror sista bildens superfniss talar för hur himla bra jag mådde och hur himla kul jag hade med det här supersköna gänget.
Det känns så lyxigt att få ha en extra examen. Den blev liksom lite som ett förspel till min stora examen som kommer äga rum år 2014. Jag ser mest fram emot den dagen eftersom jag kommer få ha en sån där skojig svart hatt och cape som de har i alla collegefilmer.
 
WOHO!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Alltså. en varm kycklingsoppa med nudlar och grönsaker från Wagamama. Hade INTE suttit fel just nu.

Svar: NOM NOM! Minus kycklingen för min del då, men ändå; NOM NOM! De har verkligen übergod mat. Min favvo är nudelsoppan med friterad tofu i.
MittHogwartsliv

2012-11-07 @ 15:55:12
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0