Gråtfest och hjärtstopp

De senaste två veckorna har jag sett några helt fantastiska filmer. Eftersom jag är schyst och så tänkte jag dela med mig. 
 
1. The Lovely Bones - baserad på boken med samma titel, regisserad av Peter Jackson. Handlar om en flicka som blir mördad och ser sin familj och sin mördare från världen mellan himlen och livet på jorden. Världens gråtfest rakt igenom, lite läskig, lite spännande och helt otroligt vacker.
 
2. It's Kind Of A Funny Story - Handlar om en deprimerad tonårspojke som är rädd att han ska ta livet av sig och skriver in sig själv på en mentalvårdsavdelning. Hela filmen känns lite som en tonårsversion av Gökboet och den lättsmälta "mörka" humorn varvas med oväntade scener som tar tag i hjärtat.
 
3. The Future- av Miranda July (skaparen bakom favoriten Me You And Everyone We Know). Jag har velat se den här filmen så himla länge men lyckas alltid glömma bort den. Nu har jag äntligen sett den och oh boy oh boy oh boy vad jag är glad för det! Den handlar om ett par som ska adoptera en hemlös katt men livet kommer i vägen och en månad förändrar hela framtiden. 
Filmen var helt magisk! Jag fullkomligen älskar Miranda Julys berättarteknik och lugna tempo. Tre av tre kvastar!

Kommentarer
Postat av: Dan

Tycker nog att "The Future" inte hade lika mycket som Miranda Julys regidebut "Me and You and Everyone We Know". Annars är jag helt med på att hennes särdrag som filmskapare.

Svar: Absolut! Me You and Everyone We Know tåls att ses flera gånger om men the Future hade något speciellt. Den är inte av samma standard som MYAEWK men det är något med blandningen av hur det overkliga vävdes in med det banala vardagliga som fick mig på fall.
MittHogwartsliv

2012-10-18 @ 14:19:00
URL: http://danandersson.blogg.se
Postat av: Blixtens

Min bästa film: http://i.imgur.com/s0VNJ.gif

Svar: HERREGUD! DÖR!
MittHogwartsliv

2012-10-18 @ 20:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0