Tonight, tonight, dance, dance, yeah, yeah!

Den här veckan i Writer/Producer måste vi skriva/producera en låt inom genren "modern dance pop". Referensmaterialet var ungefär allt som Swedish House Mafia har gjort och typ Calvin Harris. När jag läste uppgiften första gången kräktes jag lite i munnen och nu efter att ha producerat färdigt musiken och kämpar med melodin och texten har jag passerat kräksstadiet och istället gjort entré i pistol-mot-skallen-zonen.
 
Oj vad det är frustrerande att lägga ner så mycket tid på musik som jag verkligen avskyr. Orden som jag annars väljer så försiktigt och målar hela världar med har nu bytts ut mot "tonight tonight" "dance dance" och "oh baby oh". Jag vet att jag inte borde klaga, det är trots allt skolarbete och vem har sagt att skolgång ska vara kul hela tiden?
 
Jag tar grötpaus från danspopeländet tillsammans med Anna von Hausswolff och låter hennes senaste album vara ett balsam för mina ömma öron.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0