Luke Bryan

Det bästa med mitt nya schema är att jag är ledig på fredagar. Hörde ni det? LEDIG! THREE DAY WEEKEND! 
Visserligen behöver jag plugga hela dagen men det känns ändå ganska fett att kunna ta sovmorgon och inte känna sig stressad. Wunderbar!
 
Just nu väntar jag på att Nathan ska komma hit för att jobba på terminens första co-write brief. Uppdraget är att vi ska skriva en ny hitlåt till countryartisten Luke Bryan. Luke Bryan är killen som bara sjunger låtar om trucks, honeys och booze, helst alla tre i en refräng. Hans största hits är "Drunk on You" och "We used to ride in Trucks".
 
Med risk för spyfest har jag lyssnat genom hela hans repertoar för att ta fram de minst dåliga låtarna att använda som referensmaterial och om man lyssnar på låtskrivarnas orginalversioner är några av dem faktiskt riktigt bra. Till exempel "You Don't know Jack" av Erin Enderlin. En alldeles utmärkt countrylåt om ett hemlöst fyllo och hon sjunger som en typisk countrydonna.
 
Nu kom Nathan... nu börjar kräkskalaset.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0