Lista i väntan på att jag kommer tillbaka till civilisationen

 
Hur såg ditt liv ut för 11 år sedan?

För 11 år sedan började sjuan (SJUKT). Bilden är tagen typ andra veckan i sjuan när vi åkte på läger med klassen till Ljusterö. Jag sitter högst upp längst till höger bredvid mina bästisar Teppy (Stephanie) och Sara. Vi dygnade och tyckte det var helt sjuuukt coolt. Jag som alltid varit mobbad lyckades ändå få lite street cred i högstadiet för jag hade turen att ha klassrum på samma våning som min storasyster (som var cool med tre meter långa kompisar med mörka röster eller stora bröst som morsade på mig i korridoren och gav mig high fives) och dessutom var min klass den töntigaste klassen och jag var liksom inte töntigast av alla = jag var inte helt ocool.
 
Vad gjorde du sommaren du gick ut ettan på gymnasiet?
 
Sket i skolavslutningen och drog raka vägen till Hultsfred med brudarna i bandet. Det var min första riktiga ff-festival. Vi kom dit på torsdagsmorgonen, jag drack en 7,5:a och svimmade på Tingsek-spelningen. Det var sommaren 2007 och det var skittrendigt att ha på sig neonfärger. Jag och Jacob blev intervjuade av en tidning där de gjorde ett bildreportage som var att man skulle para ihop fansen med banden baserat på deras stil. Vi var valda som de tuffaste Justice-fansen. "Varför vill ni se dem?" frågade journalisten "för de är så jävla coola" svarade vi. 
 

Sen drog jag och resten av Skump Loella (alltså vårat band som var världens coolaste) till Santorini tillsammans med Stålmannen och vår maskot Sergant Cotton Candy Rocket Cruiser.


Jag svängde väldigt mycket mellan olika stilar. Gick till exempel från att ha hela neonregnbågen på mig, till trasiga tights och delfintisha till att slänga på mig en kleinblå blåsa och hoops i öronen (???). Hade dock alltid samma sminkning; rosa och gul ögonskugga samtidigt, med flytande eyeliner och lite shimmerskugga på kinden.


Minns att det här var en favorit. Syrrans skinnjacka, bollhalsbandet, farmors solbrillor, silverfärgade ballerinaskor och den svinkorta ljusblå klänningen från H&M som jag växte ur typ två veckor efter att jag blev dumpad och gick upp massa i vikt. 

Sen tog sommaren slut och jag blev som sagt dumpad av min kille Henning, bara några veckor efter att han varit med i Idol och jag kunde inte längre känna mig tuff som hade en rikskändis till kille. Han ringde på sin lunchrast och gjorde slut och jag blev fett heartbroken. Som revansch klippte jag lugg och dansade/hånglade en himla massa på ACE tillsammans med Jenny och Danielle, oftast i någon sjukt trendig outfit (ex.1, bilden ovan med silverfärgad tubtopp och midjekort hoodie).
 
Vilken film skulle du vilja se just nu?
Sagan om ringen-triologin, känner att jag inte riktigt kan eftersom jag såg den igår.
 
Två utklädnader!

Död person i min bästa festoutfit. Bilden är tagen efter dansfesten och spöregn. Med andra ord; det var omöjligt att få bort sminket.

Marie Antoinette i samma hatt. 
 
Vad är det bästa som hänt i ditt liv?

En grej måste varit när jag var minderårig och inte kom in på vår skolas insparksfest pga för full och istället gick till Harry B James och blev fullare och råkade ställa upp i en luftgitarrtävling. Det visade sig vara en delfinal till luftgitarr-SM och jag vann! Inte bara äran, utan även en TELECASTER! Helt klart topp 5 sjukaste partykvällarna i mitt liv.
 
Vad har du på dig om det är fest?

Känner mig alltid som allra babeigast på fest när jag antingen har min favoritblus med svart rosett eller svarta sammetskavaj med axelvaddar. Allra bäst blir det förstås när jag har på mig dem samtidigt. Oavsett vad jag har på mig langar jag alltid mina fetaste festposer.
 
Vad önskar du dig precis just nu?
Skitsnabb viktnedgång, att mitt hår ska växa ut igen och world peace förstås.  

Vad händer nu?
Tittar på en töntig 90-talsromcom med Jennifer Aniston och Kevin Bacon och klappar på min katt. Vi är magsjuka båda två och tycker synd om varandra. Det ser ut typ så här.
 
 
Listan är från Monkinodraw!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0