Ett gäng skitidéer

Idag (tekniskt sett igår) höll jag på att dö trötthetsdöden och förtärde därför en kopp kaffe för första gången på evigheter (är ju koffeinfri om ni minns) och tyckte det var en skitbra idé ända tills ungefär nu när klockan är över ett och jag kan inte sova, trots stundande alarm och övertrötthet. Tyckte därför, i min överarbetade skalle att det var en skitbra idé att rota igenom min garderob för att liksom fynda lite grejer som jag inte sett på länge. 

Längst in i ett hörn, längst ner i en korg, i en liten påse, låg några kjolar som jag köpte i början på sommaren när jag hade den skitbra idén att köpa femtusen kjolar på eBay för typ noll spänn. Tyckte jag behövde kjolar som var lite längre (typ ner till knäna) så jag kunde gå utan strumpbyxor utan att få bleka-tjock-lår-komplex var tredje sekund. Köpte i slutändan tre stycken för ungefär två pund styck och tänkte "NAJS". När de kom fram tyckte jag dock att de var dödsknäppa, gjorde mig fetful och inte alls var en särskilt skitbra grej alls. Insåg dock att det skulle kosta mig mer pengar att skicka tillbaka dem till säljaren än att behålla dem så jag grävde ner dem i min garderobs djupaste håla och tänkte "jag kanske kan klä ut mig till idiot någon gång". 

MEN NU! Nu hittade jag dem och tänkte "hmm...". Slängde på mig dem och tänkte "MEN HALLÅ DET HÄR ÄR JU GANSKA NAJS". 

TITTA!


Lite folklore chic i gråa sorten med knäppa knappar.


Lite familjen McCahan-cool i grönbrunt (heter det oliv?). Och liksom kanske inte skitsnyggt, men ändå vintermysigt och najs, jag menar, 2 PUND! DET ÄR JU BILLIGARE ÄN DÖDEN!

Det enda som visade sig faktiskt vara en skitdålig idé var den här kanariegula skapelsen som ser ut att vara gjord av samma tyg som Carolas främling-outfit. Tror jag tänkte "Åh den här kjolen skulle Zooey Deschanel vara fett snygg/cool/het i" och glömde sedan bort att jag inte är Zooey Deschanel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0