The red badge of courage

Alltså hur kan jag ha missat den här fantastiska reklamen?!?!??! "It's like Santa...FOR YOUR VAGINA!!!!" Hahaha! Åh helt underbart! Önskar att den här typen av mensreklamer fanns när jag var ung tonåring. Då tyckte jag det var skämmigt med mens och inte konstigt det när alla reklamer för sanitära artiklar levereras med viskande röster (som om det vore en hemlis att man har mens), aldrig blandar in unga tjejer (alltid unga kvinnor, som att det inte är okej att ha mens förrän man är över 20) och aldrig har jag hört någon använda ordet vagina i en reklam.

Här har vi en ung tjej med ett ansikte (inte liksom en voice over inzoomat på en binda eller en rumpa) som stolt kallar hennes mens "the red badge of courage". Man ba YES!!! MER SÅNT HÄR! Ni som jobbar med reklam kan väl snälla försöka med något liknande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0