21

Domedagen är nära!!!! Eller ja... i alla fall min födelsedag. Vid ungefär exakt samma tid förra året kände jag så här:
 
"Klockan är nästan midnatt och jag kommer strax börja mitt sista dygn som 20-åring.
21 känns som en stor ålder. 21 betyder att man är i 20-årsåldern, att det inte riktigt längre är okej att leva kvar i en tonårsillusion och att det är dags att börja tänka på livet i sin helhet. Efter 21 går allt mycket snabbare och varje dag är en dag närmare amorteringar, familj, klimakteriet och döden."
 
Ja nu när 22 knackar på min dörr känner jag att 21 inte var så himla läskigt i alla fall. Fast jag förstår hur dåtidsjaget tänkte, för klivet från 20 till 21 är ändå väldigt speciellt. Det senaste året har jag smakat på hur det känns att vara i 20-årsåldern, känt mig väldigt gammal (stundom väldigt barnslig) och utmanat mig själv hela tiden. Det var länge sedan jag hade ett år då jag växte så mycket som jag gjort år 21. Eller ja, jag har ju inte gjort en Adele och skapat världshistoriens mest sålda album men jag har gjort andra saker, som att vara snällare mot mig själv och varit rockig. 
 
Mottot för år 22 är att vara modigare, positivare och rockigare. Sluta få åldersdepp och ta lärdom av min peppiga bakisinställning jag hade dagen jag fyllde 20...
 
"Nu när jag är lastgammal kan jag liksom se fram emot att bli gammal och vis. Jag kanske till och med kan bli en sån där gumma som bor i skogen tillsammans med en get, en korp och ett gäng illrar/råttor/kaninisar. Där i min stuga hittar jag på knepiga gåtor och håller på med häxeri i smyg, alltid med min korp på axeln och en hemlig brygd i kittlen över elden.
Visst låter det sjukt bra? Annars kan jag alltid bli en arg gubbe med hatt och käpp, det är också rätt fint."
 
Kemun 22! Nu kör vi!
 
Källor till alla bilder jag inte tagit själv går som vanligt att hitta på min tumblr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0