Tre av tre kvastar

Tänkte tipsa om lite favoriter som inte är deppig folkmusik (83% av min musiksmak typ).
 
Det är väl ingen som har missat att Solange Knowles är det bästa som hänt sen Beyonce Knowles men det skadar aldrig att påminna om storhet. Älskar influnserna från Whitney Houstons gamla dansdängor och att hon inte alls försöker vara som sin syster. Dessutom är hon fett jävla asasnygg också. Bara en sån sak gör ju det helt värt att lyssna liksom.
 
Jag har tjatat om den här tjejen cirka tusen gånger men de senaste dagarna har den här låten kommit upp på shuffle flera gånger och jag blir bara ännu mer förälskad. Anna Von Hausswolff har sin första londonspelning i April,  jag kommer vara där och förmodligen gråta helt hysteriskt. Hon ska spela på the Wilmington Arms som är en ganska lame pub (antar att hon inte har så stor fanbase i England och tar vad hon får) och jag ba "hallå sån här greatness ska inte hushålla i skräplokaler!!!" och skickade ett mail till henne där jag tipsade om bättre ställen hon kan spela på. Hon svarade nästan med en gång och var himla gulllig. Jag dog och fick stänga av datorn för att inte skriva typ "I LOVE YOU VILL BLI LESBISK MED DIG OCH SKAPA MUSIK I EVIGHETEN"...man vill ju inte att folk ska veta om att man är en stalker.
 
Daughter dyker också upp titt som tätt här på bloggen och det verkar som att deras musik även börjat nå Sverige nu (?). Elena och Igor gick båda på det programmet jag läser nu och alla lärare är bra nöjda över att deras gamla elever skaffat fett skivkontrakt och är hetast i branschen. Låten Still är första singeln från deras kommande album If  You Leave och det låter mer än lovande. Mina favoritlåtar är dock fortfarande Medicine och Youth (Youth spelade de på David Letterman show i höstas, hur coolt är inte det?!?!?!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0