Instaveckor


Hittade den här fräscha artikeln i Metro. Den handlar om den nya kampanjen "fishlove" för hållbart fiske där kända snyggingar poserar nakna med döda fiskar. För alla som följde debatten med "fiskepigerne" känns det här kanske som en tjatig repris, men det får ni leva med.
Melanie Laurent (hon snyggingen från Inglorious Basterds) sa så här i intervjun om kampanjen; "The fishing crisis is quite complex and difficult for people to understand, but this was so simple. It said everything that anyone needed to know about the fishing crisis: if we don't start protecting fish, they will die out". 
Jag tycker inte det är så svårt att förstå fiskekrisen, däremot har jag svårt att förstå hur en naken babe som skyler sin vajayjay med en död firre kan förmedla att fiskar håller på att dö ut (mer än på det uppenbara sättet att de dödat en fisk för att skyla sina kön)? Kom igen 2013, kunde ni inte hitta på något mer påklätt?
 

Jag skakade av mig obehaget från artikeln, jag var ju på väg till Paradise för att fira den här gullisens födelsedag. Lilla Bobby fyllde hela 28 bast.

Älskade älskade Leslie var där. Jag hade inte träffat henne på flera månader och började liksom studsa av glädje när hon kom in i rummet. 


Vi kramades väldigt mycket och tjejsnackade om hur spännande det ska bli med bröllopet i sommar (Leslie och ska gifta sig i Augusti). Leslie berättade om klänningen, maten, festen och hur läskigt det är att hon faktiskt kommer vara Mrs LoSardo om bara några veckor.

Mr LoSardo var också där. Han är nog ännu mer bröllopstaggad och ser så himla kär ut hela tiden.

The Paradise är töntigt vackert. Det är där jag ska ha lanseringsfesten för min EP. Den 9:e juli klockan 19.00. KOM DIT OCH FESTA OCH KÖP MIN SKIVA :D :D :D


Så här såg mitt rum ut sista dagen på min andra tentavecka. Flera dagars disk stod i högar, papper överallt och ja.. jag gillar främst den oklara placeringen av mitt keyboard och att mina skor står mitt i rummet.


Helgen kom och jag kunde äntligen lämna det här skolåret bakom mig. Jag och Danny promenerade runt i Bloomsbury, förbi magiska bokhandlar och hade picnic i Russell Square Park.


Jag släppte ny singel som plåster på såren för att EP:n är försenad. Den heter Thunderstorm och går att lyssna på/ladda ner på soundcloud.
 

Sommaren kom, i en hel fantastisk vecka. Jag var sjuk och låg i sängen med feber förstås.


Jag hittade den här gamla bilden från sommaren innan jag flyttade till London och fick totalt sverigesug och längtade som en tok efter alla på bilden.


När febern lade sig vågade jag mig ut i det vackra sommarvädret. Vallmon blommade på vår gata och nere vid Southbank fick jag utomlandskänslor.


Alla som är i London nu borde ta en sväng förbi Queen's Walk Window Gardens nere vid Southbank. De har byggt som en kolonilott av gamla fönsterramar och i dem odlar de alla möjliga sorters växter och grönsaker. Min nya favorithobby är ju tydligen att lära sig saker om växter så jag tyckte det var heltoppen.


Hittade fräsig bild på mig och min kusin från när jag var sju år gammal och fångat min första lax. På kvällen drack jag och Danny Brooklyn Lager på The Junctions uteservering i Highbury och planerade vad vi ska göra på midsommarafton. 
 

Söndag och vi upptäckte att det fanns en liten liten liten bondgård ungefär precis runt hörnet från där jag bor och tänkte "dit måste vi väl ändå gå". 


Det fanns gäss, kossor, lamm, får, getter, grisar, hönor, konstiga hönor, spexiga fåglar och kaninisar.


Min absoluta favorit var den här supersnygga tuppen. Han var så himla färgglad och cooool. Jag var lite besviken på att det inte fanns hästar, men sen fick jag klappa en snäll get...då blev jag gladare igen.
 
Hade gitarrpaus och passade på att måla naglarna.


Fotade min kompis Ellen på Brick Lane och tog tepaus på The Vintage Emporium.


Jag hade fyndat billig mat och fixade lyxfrukost med hemmagjorda frallor, grekisk yoghurt och grapefrukt.


Träffade Robyn på Breakfast Club för att snacka om vad som hänt sen sist. Hon och hennes Kirstie ska också gifta sig och på lördag ska jag på deras förlovningsfest. Robyn var lite nervös, men också väldigt väldigt väldigt glad. Vi åt pannkakor och hon fixade så jag ska på arbetsintervju på hennes jobb idag. 
 
Det senaste som finns i kameran är de här fantasiska blommorna. Världens bästa hade köpt dom helt utan anledning, bara för att han är så jävla bäst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0