Tusen hipsters, hundra band och en liten hund


Förra helgen var jag och Danny på Field Day Festival för att checka in favoriter och dricka cider. Vi kom fram till Victoria park och följde lyktorna till entrén.


Den här lilla gullisen blev skrämd av ett soundcheck och vände om för att springa hem. Jag kutade ikapp och höll fast hen för att hundens husse var ungefär en miljon år gammal och kunde bara gå superlångsamt.


När vi blev insläppta gick vi raka vägen till Bugged Out scenen för att se Kiwi. Vi tyckte så synd om Kiwi för han var först ut och vi var de enda personerna som hejade. Bra var det i alla fall och vi började smygdansa med morgondrycken i handen.


Det var otroligt fint fixat på insidan med massa vimplar, karuseller och allmänt trevliga dekorationer.

Det fanns även supersmarrig vegomat. Den här vegangrytan bestod av sköna grönsaker, soyabitar, kokosmjölk, ångade spring greens och en himla massa frön. Jag var nöjd över det flådiga veganutbudet och blev mätt. 

Jag fnissade så himla mycket åt hur sångaren skakade sitt lilla shaker-ägg med så mycket inlevelse att det förtjänade en Oscar.


Jag var pepp på att se brudarna i Stealing Sheep, och Danny passade på att ta en powernap i gräset.


Bästa sortens karusell i bästa färgerna.


Vi fortsatte ciderdrickandet, såg flera band till och tokdansade till Thomas Mapfumo & The Blacks Unlimited som jag tjatat om eftersom jag är musiktönt.


Det var himla fin festivalstämning på området och vi studsade från scen till scen och såg sköna band som ChvrchesKurt VileDark Dark Dark, King Krule, Everything Everything och andra som jag inte minns just nu förstås.


Tog danspaus bland de här sköna gamlingarna som spelade orkesterversioner av Katy Perry och Pink.


Sen gick vi längst fram för att dansa till... 


Solange! Hon är så himla dödsnygg och alla i hennes band är nästan lika heta.


Men vad är det här? Hade Solange en tvilling i publiken?


Nej men! Det var ju min kompis Arianna från skolan. Hon går första året på låtskrivarlinjen och är så galet begåvad. Håll ett öga på vad hon sysslar med här!


Dans, gung och digg. Mest väntade vi förstås för att höra hitlåten "Losing You", men det var väntan värt.


Glitter, människor och kvällsol.


Vi åt fish and chips och åkte karusell.


En höjdpunkt var att se Bat For Lashes, även om jag måste medge att hon är lite irriterande live. Älskar hennes musik och hon sjunger galet bra live, men hon har lite samma attityd som en övertänd förskollelärare och jag har alltid haft lite problem med det.


Skymningen kom och med den ett lätt moln av ciderdimma i min skalle.


Jag som hade längtat så himla mycket efter att se Daughter spela, blev riktigt besviken när man knappt kunde höra musiken för att alla fulla posers pratade så mycket. Det enda sättet vi kunde höra musiken ordentligt var genom att sitta utanför tältet som liksom burade in allt myller från publiken.


Sist ut var Animal Collective (oj vad vi hade peppat) men första halvan av konserten sabbades av att alla pratade så högt. Jag var helt paff och kunde inte förstå varför man vill snacka sönder ett av vår samtids häftigaste band. Det gick liksom heller inte att flytta för det var så packat med folk. Alla ville liksom stå så långt fram som möjligt och det enda de gjorde var att prata om hur mycket de älskade Animal Collective och "vad-var-det-nu-de-hette" som spelade tidigare och hur snygg den där killen var och hur full kompisens kompis hade blivit och hur slampig den eller den var. Klart man snackar lite när man är på konsert, men det var som om ingen i publiken lyssnade över huvud taget. Så småningom lyckades vi tränga oss längre fram till en liiiiite tystare plats där man hörde bättre (OBS! Innan stod vi knappt 50 meter från scenen).

Som tur var andra halvan av konserten mycket tystare och det var galet bra. Har velat se Animal Collective spela live så himla länge och var astaggad. 

Överlag var Field Day toppen, men det märks alltid på stadsfestivaler att hälften av alla som är där vill liksom bara festa och synas. Vet inte hur många tjejer jag såg som frös sönder i sina festligaste (och naknaste) festivaloutfits och som inte verkade särskilt intresserade av något annat än att ragga, bli fulla och instagramma sina jeansshorts. Alltså, så är det ju alltid på alla festivaler, men vanligtvis stannar de personerna på campingen och på konserten är det bara festglada människor som älskar att dansa till svinbra musik. 

Jag är nog bara för mycket musiknördig och tantig för mitt eget bästa. Vi såg ju massa bra konserter, åt god mat och hånglade i gräset. Jag har ingen rätt till att klaga på någonting alls. Heja festivalkul och musikminnen ♥ 

Kommentarer
Postat av: Tessie

Många härliga bilder! :) Tack för att du delade med dig av dom!
Jag har nu hos mig en "tävling" om att bli söndagens blogg. Titta in och se om det kanske kan vara nått för dig, du borde dela din blogg med flera! :)

Kärlek, Kramar And Rock`n Roll!

2013-06-02 @ 23:11:12
URL: http://ragdollie.blogg.se
Postat av: Emily

Hej! Det här kanske låter jätte creepy men du verkar vara en härlig person att hänga med, jag har bott i London i över 3 år men alla mina vänner har mer eller mindre flyttat hem, så jag tänkte om du kanske ville ta en fika eller något? Min emailadress finns här uppe, om du mot förmodan vill höra av dig, annars kan vi ju bara ignorera detta :D

Svar: Klart vi ska ses! Skaffa nya kompisar är det bästa som finns ju! Ta mitt nummer och släng iväg ett sms när du har lust.
07429438001
MittHogwartsliv

2013-06-04 @ 10:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0