Uppdatering; lite som På Spåret.


Hade spelning på det tuffa stället The Finsbury. Det var en superhög scen så alla såg vad som händer under min kjol, men det gick sjukt bra och promotern bokade in mig direkt för en till spelning. 



En kväll drog jag och Danny till ett veganställe i Walthamstow där de har curryklubb varje torsdag. Man betalar nästan inga pengar alls för förrätt, varmrätt och goda grejer som äppelmust gjord på äpplen från Walthamstow. Allt är veganskt, ekologiskt och supersmaskigt.


Det är företaget Organiclea som styr de här kvällarna. Danny får en korg grönsaker fårn dem varje vecka som levereras med cyckel fram till dörren. Alla grönsaker är ekologiska, närproducerade och mängden är uträknad på hur mycket han gör av med under en vecka. Med korgen kommer även tips på vad man kan laga med veckans grönsaker. Så himla bra!


En annan dag flanerade jag och Felicia i Angel och på Chapel Market där vi hittade ett bord som skulle vara perfekt i vår hall. Tyvärr kostade det ungefär en miljard pund så vi grät lite och gick därifrån. Tänker att det måste gå att hitta ett liknande skruttbord någonstans som går att pimpa.


Den första balkongfrukosten och Felicias nya hårfärg! Tycker hon är asball i mörkt hår!


Alla krokusar som blommade i den 14-gradiga värmen. Undrar vad som händer med dem nu när det helt plötsligt börjat snöa igen.


Nämen titta! Två bröder på BAFTA! Dannys bror är nämligen skådespelare och var med i en kortfilm som förhoppningsvis skulle bli tilldelad något slags pris, så vi gick på deras flotta event, drack torrt vin och klappade sofistikerat i salongen när de visade de olika filmerna. Det är fortfarande oklart vem som vann, men kul var det, och Dannys bror var väldigt trevlig.


Här befinner vi oss helt plötsligt på en spoken word-kväll på The Library med oklara musikinlägg bestående av en punkduo och typ två andra personer som var ganska dåliga. Blev dock helt förälskad i lilla gubben med hatten och glasögonen. Han läste upp sina dikter om jazz.


Avancerad inspelning i mitt kök tillsammans med Angela. Man tager vad man haver. Couscous som tamburin, turkish delight som bastrumma, luftrenare som lite extra trummgrejer och strumpbyxor på en galge som "pop shield". 


Hanna var tvungen att spela en låt på dragspel en vecka. Hur cool får man bli!??! 


Polly och jag hade spelning på The Melrose i Shepherd's Bush. Det gick bra, men publiken var ganska trist.


Jag och Felicia tog en sväng till 162 Holloway Road för att se vad som hänt sen sist. Jag hittade bästa bröllopsklänningen för ynka 85 pund! Tänkte på hur sjukt det är att vissa brudar lägger ner tiotusentals kronor på sina bröllpsklänningar när man kan hitta otroligt vackra skapelser för nästan ingenting, bara för att de har några år på nacken.


Vi gick vidare till Caledonian Road och in på Yasar Organic Food Market som har så himla mycket goda grejer. Vi dreglade mest, men jag slog till på lite baklava och HALLELUJAH vad det var gott!


Bästa sortens street art.


På kvällen skulle jag med på avskedsfest för Dannys komisar Noëmi och Tank som bokat enkelbiljett till Burma, men innan vi gick dit tog vi ett pint på Biddle Brothers i Clapton. Det är världens spexigaste lilla hål i väggen där man kan spela fussball, monopol, lyssna på punk och gulla med deras livs levande papegoja.


På väg mot slutdestinationen hittade vi det här märkliga påståendet. Tyckte det kändes mest som ofakta.


Så var vi framme vid vår slutdestination; Clapton Hart! Asnajs pub med stora ytor, asfet musik och asnajs öl. Jag träffade flera av Dannys kompisar som var heltoppen och de spelade The National och The Smiths så jag var mer än nöjd.

Killen med Hufflepuff-slipsen (han den som jag är ihop med) och en av mina nya kompisar. Making friends, making friends.

Det var den uppdateringen. Hörni! Vilka veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0