Vem fan e du?

1. Hur gammal är du?
22 

2. Hur gammal känner du dig?
Känner mig alltid äldre men samtidigt säger jag ofta att jag är 20 eller 21 när folk frågar (bara för att jag glömmer bort hur gammal jag egentligen är). Tror jag gärna vill vara 19 men min mentala ålder är väl närmre 30.

3. Vad har du gjort i dag? (nu när jag skriver detta är det söndag snart måndag)
Jag pluggade hela morgonen, åkte till skolan där jag jobbade fram till 16.30, sen åkte jag till Abbey Road för att se Tasha spela på Salt House. När hon var klar åkte vi bil till Little Venice för att snacka skivsläpp och dricka te. På kvällen drack jag burköl vid Regent's Canal med den där killen jag är kär i och pratade om svåra saker och mindre svåra saker som vilken smak vi skulle vara om vi var en glass.

4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Höst och vår. Gillar årstiderna med mest förändring. Tycker oftast att vintern är för kall och mörk och sommaren är för varm och opålitlig. Brandgula lönnlöv i mängder, morgonfrost och precis lagom tempratur för en tunn jacka
och en halsduk, eller körsbärsblom, ljusgrönt gräs och kvällar som bara blir ljusare och ljusare, det är min melodi.

5. Är du besatt av någonting?
Blir helt besatt av vissa tv-serier. Just nu är det såklart Game Of Thrones, har gått upp en timme tidigare varje måndag hela säsongen bara för att se det senaste avsnittet. Annars är jag förstås besatt av Harry Potter och Sagan Om Ringen.

6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
1. Jag prenumererade på Kalle Anka till jag var 17.
2. Jag är allergisk mot apelsinskal
3. Jag mår på riktigt dåligt varje gång jag råkar kliva på en gatubrunn (OCD much?). 

7. Hur vill du tillbringa din pension?
Har liksom alltid tänkt på pensionen som något i tre delar. Först vill jag gärna förtidspensionera mig och först bo någonstans varmt som typ Spanien eller i ett litet hus i Italien med citronträd i trädgården. Sedan vill jag bo några år i skärgården där jag mest fiskar, planterar grejer och spelar gitarr vid vattnet. Kanske jobbar på en poesisamling eller en roman. I slutskedet på min pension (om jag blir sådär huvagammal som mina far och morföräldrar) vill jag hemskt gärna bo på ett soft ålderdomshem där jag kan hänga med andra tanter och gubbar som också är trötta, sjuka och bara vill prata om hur gött det var på det tuffa 00-talet. Vill liksom fortsätta ha massa kompisar och inte bli isolerad, deprimerad och bara vänta på döden. När döden kommer vill jag liksom känna att även fast det är lite sorgligt och jobbigt att lämna världen så känns det ändå helt okej.

8. Har du någon gång brutit ett ben?
Bröt handen en gång när jag cyklade. Jag skjutsade Teppy nedför backen mot Larsberg en tidig sommarkväll och fick så himla mycket feeling av alla sommarkänslor att jag flängde ut benen från pedalerna och skrek "JIPPI". Det var förstås inte särksilt genomtänkt eftersom det gick väldigt fort och jag inte kunde sätta tillbaka fötterna. Vi flög av cykeln och jag spenderade halva sommaren med handen i rosa gips och Teppy haltade som en tant.

9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
I Olivetta (Emmas landställe i Italien). Vill åka för snabbt på krokiga vägar, dricka barbera d'alba, duscha i det lilla vattenfallet, plocka örter längs med vägen, räkna eldflugor och bada i havet. Allt tillsammans med Emma och alla våra kompisar förstås.

10. Vad är du på för humör just nu?
Just nu tycker jag att livet är lite orättvist av många anledningar. Men jag känner mig också hopfull om framtiden och jag är också väldigt kär.

11. Vilket är ditt favoritgodis?
Marabou Mjölkchoklad alla dagar, alla väder, men snackar vi smågodis är det kanske fizzy bubbliz, knattar, sura colanappar eller lysmelk.

12. Vilken är din favoritaffär?
I Stockholm är det Myrorna i Hjorthagen och i London är det 162 Holloway Road. Båda ställena ser inte mycket ut för världen men man kan alltid fynda asbra grejer och det är alltid billigt.

13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Lite både och. Älskar att vara uppe tidigt på morgonen och känna att man får saker gjort, men är också världens nattuggla och jobbar alltid sent på kvällarna och älskar att vara uppe längst på fest.

14. Har du blivit sydd någon gång?
Nej.

15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Året innan jag fyllde tolv hade mina föräldrar skiljt sig och det var riktigt svårt att vänja sig vid skillnaden. Var väldigt ledsen hela tiden men ville liksom inte visa det för jag ville ta hand om mamma och pappa. Mamma flyttade till Bodal och jag hade många kompisar som bodde i närheten och de hade alla skilda föräldrar så de hjälpte mig må bättre. Det var då jag började förstå riktiga vänner är minst lika viktiga som familj. Samtidigt började de första faserna av puberteten. Knubbistuttarna ersattes av riktiga bröst och helt plötsligt var man tvungen att lista ut hur i all fridens namn en tampong fungerar och varför man är så himla arg hela tiden. Jag läste mycket KP och lyssnade på Savage Garden.

16. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Igår höll jag på att få en panikattack, men då ringde kom han hit till där jag bor och sa att vi går ut och gör något kul istället. Vi köpte burköl och promenerade vid kanalen och var sådär typiskt romantiska som man bara kan vara om man är vi tycker jag.

17. Är du blyg?
Både ja och nej. Är ganksa extrovert och gillar att prata högt och träffa nya människor, men är livrädd för att ragga  och kan inte ta en komplimang utan att rodna eller skämta bort vad som sagts.

18. Vad heter du i andra namn?
Karin och Iréne.

19. Vill du gifta dig?
Har aldrig tänkt det. Tror att de flesta som växt upp med skilda föräldrar har svårt att känna den romantiska längtan till att gifta sig, men det ändras kanske när man blir äldre. Jag och Danny brukar säga saker som "när vi gifter oss kan vi göra det här" eller "då ska vi bo där" men det är ju bara filosofiskt skojande (...eller....??!?!?!?!?).

20. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Ungefär en miljon. K.Gun, K, Kagun, Katie Gun Bun, Kat, Kattis, Kattgurt, Grisen, Korven, Beyoncé, Kitty, Kittycat (usch hatar den), Kvinns, Quinsie, lillasyster (nej inte av min storasyster), Kafferina och bebba. Hatar när folk kalla mig Katta. Har liksom aldrig varit en Katta och det är bara idioter som kallar mig det. Vet liksom alltid när någon inte känner mig över huvud taget om de kallar mig Katta.

Listan hittad hos Flora.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0