Professor K

Tjänna!

Jag har fått det skojiga uppdraget att hålla en workshop i låtskrivande nästa vecka på en skola i södra London.
Det är kids i åldern 16-18 som måste klura ut vad de vill göra efter de går ut skolan så jag är inhyrd som föreläsare/workshophaverska för att se om någon är tänd på att plugga musik på universitetet eller kanske hoppa rakt in i en karriär som låtskrivare. 

Det är jättekul för jag får skriva allt material själv och får hitta på precis vad jag vill. Känns extra skoj eftersom jag blev rekommenderad av både vår programledare och min lärare som brukar göra den här typen av workshops på liknande skolor. Hoppas i smyg att de tänker anställa mig som lärare på min skola nästa år när jag är klar med utbildningen. The Institute är ju ändå lite som Howarts, man behöver liksom inte ha en lärarutbildning för att undervisa, man behöver bara vara great på det man gör. 

Också extra extra skoj med den här workshopen eftersom jag får betalt 50 pund för en timmes jobb. SKÖN LÖN! Visserligen har jag lagt ner  en hel del jobb på att ta fram en bra workshop, MEN DET ÄR JU BARA KUL! 

Nu gömmer jag mig från regnet, pluggar och lyssnar på den här tokbraiga konserten där en hel orkester spelar musiken från Tom & Jerry. Tänk vilket jobb att komponera och arrangera det stycket för så många instrument.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0