Back 2 school

Babes och dudebabes! Idag börjar jag äntligen skolan igen!
Det har varit ett ganska slitigt sommarlov och jag har verkligen längtat tillbaka till alla roliga lektioner, alla skojiga lärare och framför allt alla sköna kompisar. 

Nu ska jag pimpa frillan och lägga fram en cool back 2 school-outfit och känna mig precis som man gjorde när man gick i grundskolan och det pirrade i magen första dagen på terminen, med nytt pennskrin i nya väskan, en färsk rulle coolt bänkpapper, med hopp om att alla ska säga "åh haru klippt dig? Tufft!" kanske "åh de där jeansen (uttalat jinnsen) ser precis ut som Shakiras i whänävvör whärävvör videon!!!!" eller i det här fallet något mer som "I've noticed you've achieved international success! Congratulations, you are super cool!".

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hallå! Jag ska flytta till London om någon vecka och tänkte mest bara höra, vilka områden tycker du en ska undvika att söka boendei ?
Har t.ex hört att Barking inte ska vara så trevligt.
För övrigt så har jag lyssnat sönder din EP på spotify och jag älskar din blogg. Kramkram

Svar: Hej Lisa!
Svårt att säga vilka områden du ska undvika, bättre att tänka vart man vill bo. Områden jag gillar (och skulle vilja bo i) är Hackney, Stoke Newington, Dalston, Islington (där bor jag nu), Angel, Finsbury Park, Borough, London Bridge, Kentish Town och vissa delar av Camden.

Allt beror helt och hållet på vad du vill vara nära, vilken typ av ställen du gillar och vilka kommunikationer som lättast tar dig till ditt jobb/plugg. London har ganska många skruttiga områden och skumma kvarter. Islington är ett ganska fint område men man kan gå runt ett hörn och helt plötsligt vara på en osäker gata.

Först och främst bör du bestämma dig för om du letar efter boende i östra, västra, norra eller södra London. Södra London är bra för billigt boende, men kan vara svårt att ta sig hem till på kvällen om man till exempel är ute mycket i östra eller norra London.

Hoppas det här hjälper lite. Säg till om du behöver mer hjälp. :)

Massa kramar!
MittHogwartsliv

2013-09-21 @ 13:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0