OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG

I onsdags hände en märklig sak. Jag åkte tunnelbana hem från en spelning och på en station kliver en lång man in och sätter sig mittemot mig. Han ser oerhört bekant ut, som om han vore en gammal kompis eller en b-kändis. Blondt lockigt hår, eller nej inte lockigt, mer vågigt, och det är kammat bakåt på ett mjukt sätt som inte förstört en enda lock. Han har spetsig näsa, stora bruna ögon, smal mun, skarpa kindben, rumphaka, vit skjorta, grön kavaj och orangea skor.

Jag sitter liksom och blir tokig på varför jag känner igen honom och vart ifrån(?!???!?!?!?!).

Helt plötsligt slår det mig. Han ser, med undantag för en och annan fräkne, EXAKT ut som jag föreställde mig att Gyllenroy Lockman (Gilderoy Lockhart) såg ut när jag först läste Harry Potter och Hemligheternas kammare!!! PÅ PRICKEN. Ville liksom skrika rakt ut "EUREKA" och berätta för alla i tunnelbanevagnen, men lät bli, för jag tänkte att the average Joe inte riktigt har koll på bi-roller i HP och framför allt…ingen skulle nog bry sig. MEN NI! NI BRYR ER VÄL!? 

Tyckte det var helt magiskt att få se en fantasifigur rakt framför mig. Über cool!

Just sharing.

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Underbart!! Läser de engelska versionerna just nu, igen, är och förblir en trogen HP-nörd.

2013-09-29 @ 08:09:25
Postat av: Frida

OMG!!! Hur coolt??? Det måste vara ödet!

2013-09-29 @ 23:07:08
URL: http://vadupp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0