Födelsedagshelgen

Ni som känner min familj vet säkert att när det vankas födelsedagar så insiterar min syster på att man får en födelsedagsvecka. En födelsedagsvecka innebär att man typ äter efterrätt varje dag, går på restaurang, blir bjuden på grejer och att man i princip får bestämma allt över alla hela veckan. Det är förstås ingen som håller sig till det här förutom min syster, grundaren till konceptet, som också tycker att hon ska få en present på min födelsedag annars är det "orättvist" (nej hon är inte sju hon är 25).
 
En födelsedagsvecka är lite extremt (särskilt när det är på hennes villkor) men idag börjar faktiskt min födelsedagshelg! Vet ni varför? Jo för min mamma kommer hit! 

Världens bästa gullperson kommer hit och vi ska ha lyxmarathon hela helgen. Vi ska börja med att gå på stan hela dagen, sen ikväll ska vi bo på St Pancras Renaissance Hotel (alltså det där asfeta hotellet som liksom är hela den där St Pancras-byggnaden!!!!) där vi ska plaska i deras lyxpool, dricka champagne, äta jordgubbar och klä upp oss så vi ser supersnoffsiga ut och liksom bara lajva lyxliv. 

På lördag (min faktiska födelsedag) antar jag att vi börjar med hotellfrukost, sen mer flanerande på stan, pedikyr och såklart FÖDELSEDAGSMIDDAG på restaurang som jag får välja (tänkte först typ skaldjursrestaurang men känner att om det finns någon dag jag får dissa mitt nya fitnessliv så måste det väl ändå vara på min födelsedag...så jag tror vi kommer hamna på Byron med pommes och milkshakes) sen ska vi dricka cocktails och äta tårta...eller någon annan eftis, spelar ingen roll, så länge jag får blåsa ut ljus!
 
På söndag åker mamma hem på eftermiddagen så det hinns nog inte med så mycket mer än brunch, kanske en promenad (om det är fint väder) eller en tripp till Tate Britain (om det är lika uschligt som det är nu).
 
Visst låter det som en toppenhelg? Åh längtar!
 

Kommentarer
Postat av: Mel Gibson Les Paul

Ha det så kuligt!

2014-02-07 @ 08:19:15
Postat av: Mammi

Helgen gick bara allt för fort!

2014-02-09 @ 08:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0