HP 2


Fängelsehålorna eller ja trolldryckssalen var riktigt tuff. Ett till exempel på hur mycket detaljarbete de sysslat med. Bara att handskriva alla etiketterna och sånt.


Alla slevarna rörde runt i kittlarna av sig själva (precis som i böckerna/filmerna).


Och på ett av borden låg förstås Halvblodsprinsens trolldrycksbok.


Bilder på alla djuren och Hagrids stuga som tyvärr var för mörk för att fastna på bild.


Alla fucking jävla Horokruxer! Fick rysningar över precis varenda kvadratmillimeter av min hud.


Porten till hemligheternas kammare och baksidan av dörren till valv 713 på Gringrotts.


The Burrow och familjen Weasleys världsabästa klocka. Hade alltid så skojiga bilder i mitt huvud när jag läste böckerna och försökte fantisera ihop hur den här klockan skulle se ut. 


Lektion i hur man använder sin trollstav ordentligt.


Precis bredvid de här skärmarna där de visade hur de filmade quidditchmatcherna fick vi prova på att flyga kvast. Vi var precis lika taggade som treåringarna bakom oss.

Professor Umbridges kontor på trollkarlsministeriet.


Den här statyn är så jävla läbbig! Älskar verkligen hur de fick fram mörkret genom scenografin i de sista filmerna.


The vanishing cabinet.

And of course the bad guys.


Scabiors outfit i mitten. När jag läste boken tänkte jag aldrig att han skulle vara så hunkig som han är i filmen.


Dregglade vid den här montern i bergis 15 minuter. Allt är så förbannat jävla skitsnyggt och jag ville liksom ha allt och rama in det hemma hos mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0