2013-listan

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Jag startade eget skivbolag och släppte min första skiva förstås.

Bild från releasefesten.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Stickan och Ylva fick ju deras lilla kille för några dagar sedan som ska heta Zlatan i mellannamn och Josefin fick lilla Elvis. 

Vilka länder besökte du? Bara Sverige. Det är ju inget fel med det förstås men jag har en sån otrolig längtan efter att åka ut i världen och upptäcka nya platser men det är svårt att ha råd och ha tid när alla pengar går till hög londonhyra och studiotimmar. 

NÄMEN HALLÅ! Kom precis på att jag visst var i Frankrike i somras på Alex och Leslies bröllop! Glömde liksom bort eftersom vi bara var där en dag.

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Lite fler äventyr, resor och knäppa fester.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Nu minns jag förstås inte vilket datum det var men jag kommer aldrig glömma Bruce Springsteen-konserten. FY FAN VAD DET VAR BRA!

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Att skivan hamnade på iTunes topplistor i Canada och USA ovanför Bob Dylan och Leonard Cohen, och att de marknadsförde min musik så mycket. Högpunkten var att se den stora jävla headern med mitt omslag på och att få vara listad bredvid coola personer som Daughter, Jay-Z och sånt.

 

 
ALLTSÅ ALLT DET HÄR HÄNDE! Folk från Kanada och USA twittrade till mig och trodde jag var värsta kändisen. Lilla jag bredvid Regina Spektor, Matt Corby, City & Color, Civil Wars och mitt favoritband The National. SÅ JÄVLA STORT! Så här i efterhand ser mitt omslag lite tråkigt och enkelt ut, men på samma gång tycker jag ändå att bilden står ut bland alla andra. Kanske avskalat är bra när man tittar på massa små bilder samtidigt?

Och din största framgång privat?
Att jag inte fegat ur en massa. Har tackat ja till det mesta och vågat satsa på saker som är viktiga.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, studiotimmar och flygbiljetter till Sverige.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Flytten till Caledonian Road. Det hade blivit så dålig stämning i vår gamla lägenhet med vår gamla rummis så det var skönt att börja om från början. Fast bäst av allt var att Danny följde med till Sverige över jul. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Royals av Lorde, Ride av Lana Del Rey och Easy To Love av The Jezabels

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Absolut gladare. Kanske inte haft lika många panikglada stunder, men tror det är för att allt har liksom varit lite bättre hela tiden vilket gör att de där stunderna när man är så glad att man inte kan andas inte blir lika kraftfulla.


Typisk panikglad stund på midsommarafton när jag och Danny campade på en öde strand.

Vad önskar du att du gjort mer?
Skrivit fler låtar, tränat mer och spelat in musikvideor.

Blev du kär i år?
Jag är ju himla kär i Danny förstås, men det var ju inte nytt för året, även om det ibland känns som att man blir nykär varannan vecka.

Favorit-tvserie?
Alltså säsong 3 av Game Of Thrones var ju sjukt jävla spännande men nya favoriten är helt klart Orange Is The New Black.

Bästa boken du läste i år?
Läste om Everything Is Illuminated och blev alldeles sådär hjärtklappig när jag hade läst klart den. Hade liksom glömt bort hur mycket jag älskar den. Av böcker jag inte läst tidigare så var nog The Glass Palace av Amitav Ghosh bäst.

Bästa filmen du såg i år?
Älskade verkligen Saving Mr. Banks. Lite töntigt kanske men den var så himla himla bra. Blev också helt förälskad i Stoker.

Den maträtt du åt oftast 2013?
Säkert linssoppa. Gör alltid olika varianter på soppa med röda linser i. Billigt, smaskigt, lätt och mättande.

Något du önskade dig och fick?
Önskade till exempel att det skulle gå bra för skivan och det gjorde det ju.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag var ledig från skolan och förberedde hela dagen inför min födelsedagsfest som jag skulle ha på kvällen. Handlade massa mat och bubbel och bjöd mina bästa londonpersoner på party.

Felicia och Nathan på mitt födelsedagsparty.

Högsta önskan just nu?
Att Sverigedemokraterna åker käpprätt ut ur riksdagen och in i helvetet.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Fred på jorden och lite mer pengar kanske.

Vad fick dig att må bra?
Danny, han är klippan i stormen.

Vem saknade du?
Prick alla mina sverigepersoner. 

 
De bästa nya människorna du träffade?

Oj det blir en lång lista. Men jag tror att Noémie och Andy kommer bli två nya bffs. Är också himla glad över att jag och Arianna har blivit bra kompisar.


Arianna till höger om mig. Hon är hur festlig som helst.

Mest stolt över?
Jag vet att det har varit mycket tjat om det nu i den här listan men alltså... SKIVAN! Att den blev klar, att den kom ut och att den gjorde så jävla bra ifrån sig. Känner för första gången i mitt liv värsta YES-känslan. Liksom jag gjorde det här helt själv och känner mig som Glen Coco.

BOOM!

Kommentarer
Postat av: Mel Gibson Les Paul

11 maj

Svar: Bra att någon kommer ihåg!
MittHogwartsliv

2014-01-07 @ 08:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0