Listan

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:

Efter några dagar i Italien för några somrar sedan. Jag har ungefär lika bra pigment som Voldemort och tvärsomnade i solen (förstås) och blev JÄTTEbränd. Hade så himla ont och tyckte synd om mig själv hela tiden.

En bild på dig som är mer fördelaktig:


Alltså när jag fick till den här perfekta frisyren och var skitsnygg i ungefär två timmar innan jag fick hårvärk och var tvungen att ta ut alla miljarders hårnålar jag tryckt ner i skallen.

Vad har du gjort idag:
Gick upp 07.30, gjorde lunchlåda och fruktlåda, fiffade till mig lite extra (herrooow first day back 2 sch00l lixom) och var i skolan vid 8.45. Hade lektioner till 16.00 sen repade jag med MITT BAND(!!!) för första gången. Det var sjukt kul och jag är mer än taggad på fortsätta lira. När jag kom hem vid 20.00 lagade jag middag, såg sista halvan av Adventureland och nu ligger jag här i sängen och fryser. 

Och igår:
Igår kom Danny hit på morgonen. Vi åt brunch och skulle egentligen gått ut på något event, men det regnade så förfärligt så vi gömde oss i min varma lägenhet istället. Vi hade hemmaspa (fick mina tånaglar målade, tyckte han gjorde ett bra jobb för att vara första gången någonsin), såg ett par filmer, sov lite och gick tvärs över gatan för att beställa lite etiopisk mat till middag. Helt perfekt söndag.

Mango/hallon-smoothies från gårdagens brunch. Jag housewifeade till det rejält.

Vad har du för framtidsplaner:
Tänkte att jag kan börja med att ta min examen nu i vår och sedan ta över världen? Nej oj, jag vet inte riktigt, får lite existentiell ångest av att tänka på framtiden just nu eftersom jag måste börja fatta STORA beslut.

En bild från i somras:

Vi kan väl dra till med två från bröllopet i Champagne i somras. Liksom vingårdarna i solnedgången och ingen jacka♥

Vilken är din senaste googling:
"
2nd base dictionary" Helena har nämligen flyttat till Illinois för att gå på college en termin. I lördags hade hon sin första amerikanska dejt (PRECIS SOM I EN COLLEGEFILM) och vi frågade om hon skulle låta honom gå till 2nd base men kom snabbt på att vi inte var riktigt säkra på vad 2nd base egentligen innebär.

Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook: 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ (från min mamma...)

Vad åt du till middag idag:
Sallad med öh olika sorters salladsblad, körsbärstomater, paprika, rårivna rödbetor och två pocherade ägg. #dietonpoint som alla töntiga fitnesskonton på instagram skulle säga.

Vad köpte du senast?
Köpte en påse grapefrukt, apelsiner och bananer hos min pound-a-bowl-kille.


Lever som sagt numera ett sjukt hurtigt fitnessliv i ett desperat försök till att styra upp mitt liv och kämpar varannan minut mot lusten att ta bussen till hummingbird bakery och beställa en av varje sort (Hah! Som att jag skulle ha råd med det). Istället för att ge in för frestelsen gnager jag uppgivet på en grapefruktbit och tänker på bättre tider.

Vad skulle du vilja lära dig?
Skulle vilja lära mig photoshop och kanske in-design så jag kan göra snygga affischer, omslag och sånt till min artistsida.

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
Engelska har alltid varit mitt bästa ämne och också det jag tyckt är roligast. Jag hade också väldig tur med englesklärare både i högstadiet och gymnasiet. Har liksom alltid haft väldigt inspirerande och skojiga lärare som har gett oss roliga uppgifter. Förutom engelska så var jag en hejare på biologi, kemi och fysik i högstadiet och i gymnasiet gick det extra bra för mig i psykologi, nutida konst och kultur- och idéhistoria.

Kan du åka skateboard?
Alltså jag hade en period i åttan-nian när jag åkte lite skateboard men jag blev aldrig bra för jag tyckte det var lite för farligt. Minns att jag liksom aldrig vågade åka ner för långa backar och liksom mest bar omkring på min skateboard och tyckte att jag var lite alternativ.


Tycker den här gifen från Napoleon Dynamite väldigt väl representerar mina skateboardskills.

Den bästa frukten är:
PERSSIMON! Den ultimata frukten som smakar som en perfekt blanding av alla de godaste frukterna på samma gång.

Och den bästa grönsaken:
Älskar verkligen alla grönsaker...om jag utesluter rotfrukter och avocado (för de räknas nog inte som grönsaker) så är det kanske spenat. MEN VAFAN ALLT ÄR JU SÅ GOTT! TOMATER, GURKA, AUBERFUCKINGGINE, ZUCCHINI,  KRUSKÅL, RUCCOLA, MAJS, KRONÄRTSKOCKA, JORDÄRTSKOCKA, LÖK LIKSOM ALLA SORTERS LÖK(fast oj de kanske inte räknas heller?)!!!! Tror det här är den svåraste frågan jag någonsin fått i hela mitt liv.

Den bästa osten:
Parmesan

Och den bästa gröten:
Havregrynsgröt

Är du en bra sambo:
Alltså jag har aldrig bott med en partner på riktigt, men jag har ju bott med Felicia i nästan tre år nu så jag kan ju gissa på hur det skulle vara om jag bodde med min kille.
Jag är liksom bra på att ha fint omkring mig, gillar att piffa till det och tycker det är kul att laga mat så jag tror jag skulle vara en mysig sambo. Tror min största flaw är att jag ofta tycker att folk ska förstå precis vad jag tänker utan att jag ens gett en liten hint om vad jag tänker och kan därför ibland bli helt "MEN ÅH DU FÖRSTÅR JU INGENTING OCH DU HJÄLPER ALDRIG TILL" när jag kanske aldrig bett om hjälp. 

Det grövsta brottet du har begått är:
En gång provade jag ringar inne på H&M och kunde inte få av en av dem och liksom drabbades av panik. Tyckte att ringen var ganska ful så jag ville liksom inte säga till för jag tänkte att de skulle tvinga mig att betala för den så jag stoppade ner handen i fickan och gick rakt ur butiken. Kände mig sjukt kriminell.
Men när jag tänker efter så är det väl ett värre brott att gå ut med falskleg när man är 16, förfalska anteckningar och jobba svart.

En bild på förra årets bästa dag:

Midsommaraftonen vid kusten i den lilla orten Fairlight. Vid en öde strand slog vi upp vårat tält, berget bakom stängde ute resten av världen och vi var ensamma. Bara vi, tidvattnet, och de pastellfärgade molnen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0