Den stora återkomsten?

Okej...det är dags att vi snackar om J.K Rowlings senaste HP-tease. För er som inte visste det så publicerade J.K. Rowling en mininovell i form av en artikel för the Daily Prophet, skriven av Rita Skeeter. Artikeln utspelar sig under quidditch-VM...juli..2014...(sldaksfjnmsdkf,ndksbaldjfkbnskf,nbgaaaaaaah!!!!!). 

Självaste innehållet säger egentligen inte mycket mer om karaktärerna än vad som finns med i slutkapitlet av Dödsrelikerna, men det liksom brusar upp så mycket känslor inom mig av att läsa det här. Det är som när jag var liten och gick ut och väntade i snön, natten till min elfte födelsedag, på att Hagrid skulle komma med mitt brev från Hogwarts. Det liksom räcker att höra att de lever, att de mår bra och att någonstans i ett paralellt universum är alla våra favoritkaraktärer på Quidditch-VM.

Hela internet går just nu bananas/apeshit och ba VADÅKOMMERDETKOMMAENNYBOKNUELLERVA!??!?!?! Men det är förstås bara sjukt mycket rykten. J.K. Rowling har oss lindade runt sitt finger och älskar att retas och leka med våra känslor.

"Artikeln" hittar man såklart på Pottermore, men eftersom de flesta inte är medlemmar där tänkte jag vara schysst och dela med mig av artikeln här på bloggen. Om man visst är medlem på Pottermore kan man bli vän med mig där. Jag heter OwlFlame30441.

 


 
 
HELA VÄRLDEN BA "VAD HÄNDER DEN 31:a JULI?!?!?!?!?!?!?!".

Kommentarer
Postat av: Frida

Visst är det amazing!!!! Älskar att artikeln är såååå Rita Skeeterisg! Det borde komma någonting den 31 juli visst borde det det???? Lite förvånad över att Ron lämnat ministeriet men samtidigt fattar man ju att det är svårt för George utan Fred.. Men ändå. AJAAA. Älskar J.K Rowling.

Svar: Alltså ja! Det måste ju nästan komma något! Åh JK hon är så lurig, man vet ju aldrig vad som händer! Hon är lite som författarvärldens Beyoncé (tänker så klart på förra hösten när Bey släppte ett album och berättade inte om det förrän dagen hon släppte det och hela världen bara WHUUUT).
Ja jag vet inte om jag tycker det är så konstigt att Ron lämnade ministeriet med tanke på att han liksom aldrig varit särskilt passionerad kring att jobba och anstränga sig över jobb-relaterade grejer. Han vill nog helst bara att allt ska vara chill och najs hela tiden. Plus förstås att det är jobbigt för George utan Fred.
MittHogwartsliv

2014-07-10 @ 09:30:01
URL: http://1337please.wordpress.com
Postat av: Frida

Haha ja men verkligen! Åh gud vad roligt det hade varit!!! Nej det är sant, han kanske kände för att chilla efter allt med Voldemort osv.

2014-07-10 @ 11:52:05
URL: http://1337please.wordpress.com
Postat av: Danielle

eeeeeeeh. visste ej om det här. VISSTE EJ!!!!!! vi måste prata

Svar: JA! SKYPEDATE?!?!??!?!
MittHogwartsliv

2014-07-10 @ 15:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0