TOPPENAPPEN

Tänkte tipsa om en toppenapp som jag upptäckte när jag var hemma i Sverige, postens nya (?) app "Riktiga Vykort". Med några enkla steg kan man skicka ett väldigt personligt vykort, ganska billigt, och är man långt borta på semester, vet man garanterat att vykortet kommer fram till sina kompisar och familj innan man själv gör.

Jag älskar att skicka och få vykort men glömmer oftast bort att göra det när jag är på semester. Just för att oftast måste man skicka kortet samma dag som man anländer för att det ska hinna fram innan man kommer hem och när tanken slår mig att jag borde skicka kort, är det bara två dagar kvar på semestern och då känns det ganska menlöst. 

Med den här revolutionerande appen (OBS! Är ej sponsrad, bara blown away!) slipper man alla de här problemen, plus man behöver inte skicka fula vykort på någon lökig gammal kyrka eller något annat blekt vykort som stått i ställningen sen 1994. 

Så här ser det ut!


Man laddar hem appen gratis (Riktiga Vykort heter den) och så här ser det ut när man öppnar den. 


Klicka på hämta bild och välj sedan att hämta en bild från din telefon, facebook eller instagram (eller klicka på ny bild-ikonen och ta en bild direkt). 



Man kan också trycka på "motiv"-ikonen som erbjuder ett brett sortiment av typiska vykortsbilder på kattungar, ballonger etc.


Typ såna här. 


Så här ser det ut sen när man valt en bild (just den här är från mitt telefonalbum). Tryck på vänd...


...där du skriver din text. Man kan justera storleken, färgen och fonten på texten. Storleken påverkar såklart hur mycket text man får plats med.


Så här ser det sen ut när man skrivit sin text (jag började skriva blabla men det tog så lång tid så jag klickade "paste" och då kom den här texten som jag kopierat för ett par veckor sen upp...hah..så alltså..ignorera). Jag valde lutande bokstäver för då känns det mer handskrivet (lol).

När du är nöjd med din text fyller du i adressen där det står "klicka för att lägga till mottagare" (duh). Där ger appen alternativet att slå upp adresser på hitta.se så om du inte kan din mormors adress utantill så är det inga problem. Man kan också välja att skicka samma vykort till flera adresser, så om du inte orkar vara personlig är det bara att lägga till flera adresser så skickas samma hälsning till dem också.

Efter det här steget skickar man iväg sitt vykort, man kan välja A4- eller A5-storlek. Ett A5-vykort kostar 19 kronor men köper man 5 stycken A5 i förväg kostar de bara 16kr styck (det är därför det står "fria 5 A5-vykort" på mina skärmdumpar" för jag hade köpt 5 på en gång). Skickar man vykortet innan klockan 16.00 en vardag, kommer vykortet fram dagen efter om det skickas till Sverige. 

Som ni märker tycker jag att den här appen är helt genial! Jag vet hur otroligt glada min farmor och mormor blir när jag skickar vykort och brev till dem och den gör det så mycket lättare att skicka en lite spexigare vardaglig hälsning med en fin bild från något som faktiskt hänt nyligen så de känner att de kan hänga med på ett hörn även fast jag bor så långt borta.

Ett till tips är att om man har en kollage-app på sin telefon kan göra ett fotokollage och sedan använda det som bilden till sitt vykort. Då kan man dela med sig av semesterns alla toppenstunder.

Okej nu ska jag sluta tjata! Ladda ner appen och prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0