Italien del 1. Menton, La Reserva och fullmånen.

Det rövsugiga vädret under min sverigevistelse fick mig att helt tappa sugen för att blogga om italienresan. Det liksom gjorde för ont att titta på bilder från soliga stränder och lummiga berg när det var 3 grader kallt om nätterna och jag var tvungen att ta varma bad för att tina om morgnarna. Hur som helst, trots lite regn och molnighet har London gett mig hopp om sommarväder igen så jag har fattat mod och knåpat ihop första inlägget om min underbara vecka i Italien. 

HERE WE GO!


Jag flög till Nice på onsdagen och landade strax efter lunch. Hela gänget mötte mig på flygplatsen och efter ett snabbt kramkalas satte vi oss i bilarna och körde kustvägen mot Menton för att bada och sova lite på stranden. Det var så himla kul att åka längst med kusten, det var galet vackert och vi fick se alla fina städer längs med rivieran och även Monacco. 


Min älsklings-Helena


Gulliga personen Fredrik (Claras kille) som jag bara träffat en gång innan den här resan. 


Det var 30 grader och min kritvita hud som inte sett solsken sen 2009 nästan fräste i den starka eftermiddagssolen.


Vyn av Menton från stranden var så fin.


Färgerna på husen, bergen, palmerna, alltet! Helt fucking övernajs.


Och att få vara vid havet var som att äntligen kunna andas igen.

Mitt drömmigaste hus, rosa med mintblåa fönsterluckor.


Ett stycke solstingad Clara och en hög marränger.


I jakt på den perfekta glassen hittade vi den här slushyn med Harry Potter-smak. ♥


Så puttinuttit och jävla fint överallt.


Ett stycke vrålkär Emma och en lika kär Gustav.


Efter några sista knäpp på en fräck kyrka satte vi oss i bilarna och körde mot Italien och vår hemby: Olivetta.


Det här är vyn från parkeringsplatsen till Emmas hus. Jag hade glömt bort hur fantastiskt vackert det är. Resten av kvällen var jag alldeles för upptagen med att kramas, äta god mat, dricka sanslösa mängder vin och skratta att jag helt enkelt glömde ta fler bilder. 


Dagen efter åkte vi till La Reserve ett fancy litet strandhäng på några klippor. Emma var peppad på fint väder.


Helena var helt drömmig i sin nya sommarklänning.


Men drömmigast av allt var havet. Åh havet ♥


Efter massa badande och solande och skvallrande gick vi upp till restaurangen för lunchpaus.


Jag åt den här svingoda salladen med grillade grönsaker och ett berg av den godaste ricottaosten jag någonsin ätit.


Samtidigt som jag njöt sneglade jag lite avundsjukt på Emmas sallad med burratamozzarella. Mmmm.


Hemma uppe i byn igen var det dags för fördrinkar och snacks. Emma såg kunglig ut.


Gulle-Gustav.


Vi satt ute hela natten och gapade med stora munnar mot den stora fullmånen som lös upp hela dalen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0