Semesterpeppen del 3

Med risk för att låta en smula neurotisk så tänkte jag dela med mig av att jag precis provpackat min väska. Japp jag åker inte förrän nästa onsdag, men jag ville liksom dubbelkolla att jag har allt jag behöver, att jag har en slags plan för när/om jag måste tvätta och vara säker på att jag får plats med allt i min handbagageväska. 7 dagars kläder och prylar på bara 15 kg är väldigt lite när man är lika velig som jag är när det kommer till att välja ut outfits och sånt.

Men men, bättre att vara förberedd än att drömma panikdrömmar om att jag glömmer passet eller kommer glömmer badkläderna. Här! Vi tar en titt på vad jag kommer ha med mig!


Eftersom jag inte varit på badsemester sen 2009 tyckte jag det var dags att slå till på en ny bikini. Först provade jag en massa svarta, mörklila och typ gråa bikinis men sen tänkte jag "whatthafack! så här tråkig kan jag väl inte vara?" och slog till på den här knäppa röd/orangea saken med tropiskt bladmönster.

Jag hittade den på River Island och fick betala 28 pund för hela kalaset (16 för överdelen och 12 för underdelen).

Här chillar den tillsammans med min gamla bikini och min fina prickiga baddräkt. 


Eftersom jag reser med endast handbagage är det viktigt att alla överdelar passar till de två underdelarna jag tar med. Det här linnet köpte jag på Primark för 3 pund och tycker att det passar alldeles utmärkt till mina nya shorts (även dem från River Island).


Emma sa till mig att ta med något fint också om det skulle vara så att vi går på byfest eller åker till en fancy strand på Rivieran. Tycker att den här drömblusen får duga.


Köpte den på marknaden vid Hornstulls strand för 50 spänn. Älskar den!


Åh visst ja, har ni sett mina nya brillor? Köpte dem på Camden Market för 5 pund och de får ersätta mina gamla älsklingsglasögon i liknande modell som är helt repiga.


Till finklädselavdelningen satsar jag på ännu en vit blus (alltså den till höger). Det är en Agneta Eckemyr-blus och jag köpte den i hennes penthousevåning i New York när jag var där på praktik. Minns inte hur mycket den kostade, men den var inte gratis. Kunde dock inte låta bli när jag var där, det är inte varje dag man provar kläder och designern hjälper till att knäppa alla knappar.

Glasögonen och accessoarerna som får följa med.

Så där ja. Allt det här ska ner i väskan... Det ser ut som mycket men jag har redan kollat så allt får plats. Det enda som saknas är lite skönhetsartiklar och ett par flipflops. HEJA SEMESTERN! SNART KOMMER VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0