Vad är det här?



Det är ansiktet på personen jag som precis fått sina betyg! Den korta förklaringen är att det gick jävligt jävligt bra!

Den långa förklaringen är att över året har vi haft fem kurser under tre moduler. Vi får betyg för varje modul vilket innebär att vi får tre betyg, varav två är sammanställda av betygen från flera kurser (det enda betyget som består av bara en kurs är vår dissertation/C-uppsats). Betygen ligger på en procentskala där 40% är pass, över 50% är 2:2, över 60% är 2:1 och över 70% är ett 1:1 (alltså det högsta man kan få). På pappret är det lite som G-MVG, skillnaden är att procentantalet visar var man ligger på skalan inom betyget. Det finns typ fyra olika grader av varje betyg som bestäms av procentantalet. Det ska vara väldigt svårt att hamna över 70% och i princip omöjligt att få över 90%. Fattar ni typ hur det funkar?

Okej nurå..varning för skryt...

På min dissertation, som jag trodde skulle gå helt åt helvete fick jag i slutändan 65%! Alltså ett 2:1! Alltså näst högsta betyget och halvvägs i skalan till ett 1:1. SÅ JÄVLA GÖTT!

På modulen som kan summeras som min produktion av EP:n och arrangemanget med bandet samt liveframträdandet fick jag hela 84%! ALLTSÅ DET ÄR SÅ JÄVLA HÖGT! ALLTSÅ DET ÄR HELT SJUKT HÖGT! 

Och på modulen som haft alla kurser relaterat till vårt artistprojekt (främst vårt låtskrivande) fick jag 89%! 89! 89! 89! Alltså så jävla fett! Inte nog med det, min programledare berättade att det även var det högsta betyget av alla i klassen! ALLTSÅ! TÅRARNA RANN! DE RINNER FORTFARANDE! 

Jag är så jävla glad EUFORISK! All fucking ångest, allt svett, hårt arbete och sena nätter gav resultat! Vilket fantastiskt sätt att avsluta de här tre åren på! Nu kan jag åka iväg på min semester och verkligen känna att det är välförtjänt. 

HIGH FIVE VÄRLDEN! HIGH FUCKING FIVE!
 

Kommentarer
Postat av: Mammi O Persson

Vi är så stolta ! Du är så himla duktig! Bamsekramar

2014-06-09 @ 19:34:40
Postat av: Danielle

Åh heja!!!! Grattis! Duktig!!!!!!

2014-06-11 @ 06:18:00
Postat av: Frida

Wow!!! Det är ju helt amazing!! Asbra jobbat! Du är grym!!

2014-06-11 @ 09:21:31
URL: http://1337please.wordpress.com
Postat av: Emmy

GRATTIS!!! HEJA DIG!!!

2014-06-13 @ 16:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0