Nice cream

Hej hjärtisar! Här kommer det första av mina asbästa vardagsrecept. 

Nice cream är gjort på frysta bananer och kan smaksättas med vad man vill (mina favoriter är jordnötssmör eller hallon). Konstistensen blir verkligen som glass och det är sjukt smarrigt. Jag brukar göra det till mellis, eftis och i morse åt jag det till frukost. Just den här dagen gjorde jag jordgubbs/kokosnöts-glass. För en stor protion behöver man

1,5 fryst banan
5 färska jordgubbar (vill man ha mer jordgubbssmak kan man ha i fler, men då måste de vara frysta, annars blir det för rinnigt)
1 msk osötade kokosflingor

Lägg allt i en hög bunke och mixa tills du har en slät, tjock glass. Om du använder frysta jordgubbar istället för färska kan det vara bra att ha i en tesked vatten eller juice för att lättare kunna blanda ihop ingredienserna. 

Enjoy! 

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad gott det ser ut! Lite dum fråga men hur fryser du in bananen? Alltså, hel eller i bitar liksom..?

Svar: Jag skalar den och bryter den i bitar, då blir det lättare att mixa och man kan då lättare ta exakt så mycket man vill ha.
MittHogwartsliv

2014-05-31 @ 13:31:42
URL: http://1337please.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0