Slutet

Ja hörni.

I morgon är det mitt livs sista dag som elev på the Institute. Klockan tre i morgon lämnar jag in mina sista uppgifter och håller min sista presentation. Efter det är jag helt klar. Efter det är allt slut.

De senaste veckorna har varit väldigt känslosamma, med sista lektioner, sista lunchraster och sista samtal med lärare. Morgondagen lär inte bli lättare den. *samlar mod*

Nu när slutet verkligen är här tänkte jag att vi kan ta en titt i backspegeln på hur det lät på bloggen för tre år sedan. Så här skrev jag när jag precis blivit antagen till skolan.
 

Några månader senare hade jag flyttat till London och hade svårt att uppdatera för jag hade så mycket kul för mig. Så här lät det efter insparksveckan.
 


Minns den här dagen som om det var igår. Var så förbannat nervös och älskade varenda sekund. Veckan efter började riktiga lektionerna och jag skrev så här. 



Det jag inte visste då var att tre år senare skulle jag fortfarande bo i London och några av de här människorna skulle bli mina bffs. Alltså det här har verkligen varit de bästa åren i mitt liv. Det har varit mycket jobb och jag har stundtals varit ledsnare än jag någonsin varit, men det har allt varit värt det för jag har fått vakna varje dag med vetskapen om att jag faktiskt lever ut en livslång dröm. Allt jag ville var att gå på musikskola och ha lika kul som de verkar ha i Fame och School of Rock. OCH DET HAR JU VARIT SÅ!

Jag slutar här innan jag börjar böla igen och innan jag tråkar er till döds. Tack livet för den här chansen och förlåt för alla gånger jag inte varit tillräckligt tacksam eller klagat för mycket, det är bara för att jag ibland glömmer vilken tur jag har. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bäst ! Vilken resa , kram

2014-05-13 @ 21:38:16
Postat av: Mel Gibson Les Paul


Fantastisk resa. Det känns som om man gjort den själv

2014-05-14 @ 11:29:54
Postat av: Linda

Åh!! Har det redan gått tre år!? Jag minns att jag precis hade börjat läsa din blogg ett par månader innan och jag blev aspepp på att du skulle flytta till London, tyckte det var supercoolt liksom. Det har verkligen gått fort! Hoppas på mer roliga updates från London-livet nu även efter skolan är slut. Kram!!

Svar: Ja det är verkligen helt sjukt hur fort tiden går! Tid är livets märkligaste illusion!
Klart det blir fler updates, än har jag inga planer på att lämna London på ett bra tag. :)

Kramar till dig med!
MittHogwartsliv

2014-06-03 @ 20:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0