Working 9 to 9

TJENIS!

Jag sitter på tåget mot Cardiff för att undervisa mina onsdagslektioner på The University of South Wales. Det är nionde dagen i rad som jag jobbar och min hjärna känns som en blandning av flubber och rinnig äggröra. De senaste veckorna har varit sjukt hetsiga och jag har med nöd och näppe fått schemat att gå ihop. The Institute erbjöd mig fler timmar på skolan för några veckor sedan och jag tackade självklart ja, men det innebar att jag jobbade minst sex dagar i veckan och det är ju förstås inte hållbart så från och med nästa vecka kommer jag bara jobba på lush två dagar i veckan (istället för fyra). Då får jag en relativt normal arbetsvecka på 5 dagar.

Rent ekonomiskt skulle jag klara mig på lärarlönen men problemet är att man inte får någon betald semester eller inkomst under skolloven så det känns skönt att ha Lush som en extra trygghet. Dessutom trivs jag ju väldigt bra där. Alla är så galet trevliga och det är en väldigt stimulerande arbetsmiljö.

Hur som helst, jag ser fram emot mer vettiga arbetsdagar och mer fokus på min lärarroll. Tills dess tillåter jag mig själv att vara lite utbränd och lugnar ner stresshjärnan med att titta på den här videon två hundra gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0