Veckans låtskrivarutmaning

Den här veckan har jag tre låtar jag måste skriva.

1. I Structure, Style & Content måste jag skriva en electronicalåt. Det kan vara allt mellan electropop till techno och house.

2. I Write to Brief (som är typ som co-writing) ska jag skriva introlåten till en påhittad tv-serie som heter "Hillside". Målgruppen för serien är mellan 15-25 och det viktigaste är att låten skall tålas att spelas tusen gånger om utan att bli irriterande.

3. Till Solo Writing den här veckan har jag fått två titlar av min mentor (om ni inte minns vad det är kan ni läsa det här inlägget), Under the Apple Tree och Tomorrow Never Comes. Meningen är att jag ska välja en av titlarna och skriva en låt till den. Just nu lutar det åt första alternativet, men vi får väl se vad som händer när magin kickar in.

Min mentor är Amy Studt som är singer/songwriter. Misfit som är en av hennes hits var min en av mina favoritlåtar när jag var 11. Den där åldern när jag hade ficklampan som mikrofon och vickade på höfterna framför spegeln och låtsades att jag var på Wembley Stadium.
Jag har inte träffat Amy än men vi har mailat och hon verkar jätteschysst så det ska bli superkul att få jobba med henne. PEPPEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0